De advertenties van de Amerikaanse advocaat Cromer leveren hem nieuwe cliënten op in een handomdraai. Letterlijk.
Het polsbandje als entreebewijs of steunbetuiging is niet nieuw; maar dat het je direct in contact kan brengen met een advocaat, dat is nog niet eerder vertoond. De Amerikaanse advocaat Bubba Cromer draaide er zijn hand niet voor om.
Sinds kort adverteert hij via polsbandjes die het uitgaanspubliek in zijn thuisstaat South Carolina uitgereikt krijgt bij verschillende clubs en cafés. Een schot in de roos, aldus de strafadvocaat die gespecialiseerd is in rijden onder invloed zaken. Tot dusverre heeft het hem een aantal nieuwe cliënten opgeleverd, zo vertelt Cromer. ‘Een paar kleine zaakjes en wat grote. Maar daar gaat het me eigenlijk niet direct om. Ik wil gewoon bij mensen op de radar zitten.’
Op het bandje staat behalve de kantoornaam en telefoonnummer ook een QR-code die direct naar Cromer’s website leidt. ‘Het leek me een goede en innovatieve manier om aan mijn naamsbekendheid te werken. En er is niets mis met een beetje humor.’
Tekst Mark Maathuis