Dat general counsels en andere inhuurders van advocatendiensten vaak ontevreden zijn over de klantgerichtheid van advocatenkantoren mag inmiddels als bekend worden verondersteld. Belangrijker is daarom: wat kunnen advocaten hier aan doen? Die en andere vragen stonden centraal tijdens de masterclass ‘de klant in de advocatuur’ half december in het Amstel Hotel.

     Bartel Berkhout, organisator van de bijeenkomst: ‘Je ziet groeiende maatschappelijke ontevredenheid ten aanzien van banken, verzekeraars en onderwijs. De reactie daarop is enerzijds meer regels en anderzijds een grotere focus op klanttevredenheid. Dat moet ook, anders ga je failliet. Deze ontwikkeling staat de advocatuur ook te wachten. Het is hoog tijd voor een andere manier van denken en werken.’

     Een kantoor dat het anders doet, is DOEN Legal, aldus Bert-Jan van den Akker. ‘We hebben ons kantoor opgebouwd rondom klantgerichtheid. Je moet wel: de omzetgroei neemt af en de concurrentie neemt toe. En op kwaliteit ga je het onderscheid niet maken want de cliënt gaat ervan uit dat dat wel goed zit.’

 

 

Download artikel als PDF

Advertentie