Welkom in het vernieuwde Advocatenblad. Uw lijfblad heeft zichzelf opnieuw uitgevonden. Het oude logo op de cover is vervangen door een nieuw beeldmerk. Oplettende lezers zullen het logo herkennen van het LinkedIn-profiel of het twitteraccount van het Advocatenblad. De A – sommigen zien er een witte bef in – prijkt nu op alle uitingen van het Advocatenblad. Dat is wel zo duidelijk.
Verder is het formaat handzamer, zijn de nietjes verdwenen en is de glans van de omslag. Het Advocatenblad is per slot van rekening geen glossy, maar een no-nonsenseblad. Voor u ligt een, in de ogen van de redactie, modern magazine met een zakelijke uitstraling en een heldere structuur. Ook binnenin is het één en ander vernieuwd. Voortaan komt u het blad binnen via de pagina Interactie met een mailrubriek, tweets en een poll. Vervolgens wordt u bijgepraat over de laatste ontwikkelingen in de juridische wereld. Ook nieuw zijn rubrieken als ‘Gezien’ met recensies over apps, blogs, televisieprogramma’s, films, websites en natuurlijk boeken. In de rubriek Frisse neus vertelt een advocaat al wandelend over werk en leven. Voortaan is het Advocatenblad ook in de rechtszaal te vinden. Maandelijks schrijft journalist Lars Kuipers een op de rol van de advocaat toegespitst rechtbankverslag: Ter zitting.
De Nederlandse Orde van Advocaten heeft een eigen katern gekregen met daarin tuchtuitspraken, de geschillencommissie, transfers en Ordeberichten. Zo kan er geen verwarring meer bestaan over de oorsprong van de informatie: van de redactie of van de Orde. De deken heeft in zijn column op de laatste pagina het laatste woord.
Er is veel veranderd, maar er is nog meer hetzelfde gebleven. U vindt in uw blad nog steeds de rubriek Even opfrissen, de prikkelende columns van Matthijs Kaaks en Harry Veenendaal, de leerzame wenken van Dolph Stuyling de Lange, de Mediation-rubriek, de Opfrisser, de Canon van de advocatuur en natuurlijk de vele opinies, achtergronden, analyses, onderzoeken, interviews en andere artikelen die u gewend bent. Er is niets verdwenen, het magazine is juist wat uitgebreid.
Eigenlijk vindt u in dit nummer de vertrouwde inhoud in een, om een cliché te gebruiken, nieuw jasje. Als alle nieuwe jasjes zal ook dit exemplaar vast even wennen zijn, maar we zijn ervan overtuigd dat dit moderne magazine uiteindelijk beter bij u past dan het oude. Bent u het daarmee eens of juist niet, laat het ons dan vooral weten via redactieAadvocatenorde.nl of via Twitter AAdvocatenblad. Of: vul de poll in op www. advocatenblad.nl.