Peter de Weerd leerde specialisten van Berenschot en Deloitte en verschillende advocaten hoe ze pitches binnen kunnen halen. Nu deelt hij zijn 3V-filosofie (verleggen, verbinden, verkopen) met de wereld.

Hoe win je een offertetraject? Volgens Peter de Weerd, gespecialiseerd in inhoudelijke acquisitie, verwerft u blijvend commercieel succes als u een betere oplossing biedt dan waar de klant om heeft gevraagd. Hoe u dat voor elkaar krijgt en hoe u uw expertise hierbij inzet, is onderwerp van zijn boek Offertes winnen (eigen beheer, 2015).
De Weerd trainde specialisten van onder meer adviesbureau Deloitte, organisatieadviesbureau Berenschot en verschillende advocatenkantoren in zijn zogeheten 3V-filosofie. In heldere stappen beschrijft De Weerd, gelardeerd met afkortingen als DMU en MECE en voorbeelden uit zijn eigen praktijk, zijn formule van het creatief-analytisch verleggen, het relationele verbinden en het overtuigend verkopen. Offertes winnen biedt zo een gestructureerd stappenplan om eerste te worden in schoonheidswedstrijden.

Nathalie Gloudemans-Voogd

Download artikel als PDF

Advertentie