– Ingezonden Mededeling –
In gesprek met Tsjeard Boonstra (AdvocaatCentraal)
De meeste advocaten kiezen voor een compleet digitaal dossier. Alle stukken bij elkaar in één dossier: brieven, pleitnota’s, dagvaardingen en ook e-mail correspondentie. Daarnaast worden steeds meer systemen aan elkaar gekoppeld en is het elektronisch factureren meer regel dan uitzondering.
Hoe heeft u het werken in de juridische software branche de afgelopen jaren ervaren?
Wij werken uitsluitend met advocaten en dat vinden wij een prettige en dankbare beroepsgroep. De meeste kantoren hebben geen IT medewerkers in dienst dus zijn ze blij dat wij hen de grootste IT zorgen uit handen nemen.
Wat zijn in uw ogen de belangrijkste trends in deze markt voor de komende 2 jaar?
Ten eerste kiezen de meeste advocaten voor een compleet digitaal dossier. Alle stukken bij elkaar in één dossier: brieven, pleitnota’s, dagvaardingen en ook e-mail correspondentie.
Ten tweede zien wij een beweging richting het koppelen met andere systemen zoals diverse boekhoud systemen en Microsoft Office en andere e-mail systemen maar ook koppelen met branche specifieke systemen van de Raad voor Rechtsbijstand (Toevoeging aanvragen) en De Raad voor de Rechtspraak (KEI).
Ten derde wordt het elektronisch factureren nu meer regel dan uitzondering.
Hoe speelt u daar met AdvocaatCentraal op in?
Wij zorgen ervoor dat AdvocaatCentraal aansluit op deze trends. Wij leveren e-mail functionaliteit zoals bijvoorbeeld elektronisch factureren en opslaan van e-mail in het elektronisch dossier en daarnaast wordt ons Document Management Systeem steeds geavanceerder. Alles on-line natuurlijk.
AdvocaatCentraal is goed in het koppelen van systemen. Wij bieden een echte cloud dienst en dankzij onze geavanceerde technologie is een koppeling met De Raad voor de Rechtspraak eenvoudig en snel uit te voeren.
AdvocaatCentraal heeft reeds koppelingen met Twinfield, allerhande E-mail systemen en met de Raad voor Rechtsbijstand.
Alle data van onze klanten staat op Nederlands grondgebied en wordt beheerd door een Nederlands bedrijf.
Kunt u een top-3 noemen van voordelen om met uw organisatie te werken?
1. AdvocaatCentraal is een online systeem. Gebruikers kunnen altijd en overal vandaan inloggen via onze web browser of via onze App. Wij doen het beheer zoals het maken van back-ups en het installeren van nieuwe versies. Klanten merken daar niets van.
2. Gebruiksvriendelijkheid. Het systeem is zo eenvoudig in gebruik dat het geen zin heeft om klanten een cursus aan te bieden.
3. Service gerichte organisatie. Onze klanten prijzen ons om onze snelle response. Wij hebben een uitgebreid klantencontact team dat adequaat reageert op vragen van onze klanten.
Over welke pakketten en toepassingen zijn advocaten het meest enthousiast?
Over AdvocaatCentraal natuurlijk! De eenvoud en de vanzelfsprekendheid waarmee alles gaat vindt men fantastisch. Een declaratie is in 10 seconden klaar en verzonden. Een opdrachtbevestiging rolt er meteen uit. Aanmanen van wanbetalers gaat bijna vanzelf.
Lees meer op www.advocaatcentraal.nl