Het onderdeel ‘Mijn Orde‘ op de website van de Nederlandse orde van advocaten (NOvA) is gewijzigd. Vanaf vandaag kunnen advocaten zelf via dit tabblad hun gegevens op het tableau aanpassen. Dat blijkt uit een e-mail die de NOvA vandaag naar de balie heeft gestuurd.

Het gaat om het doorgeven van contactgegevens, kantoorverplaatsingen en schrappingen. Het is voor advocaten mogelijk om een andere advocaat of medewerker binnen het kantoor te machtigen om namens hem of haar gegevens aan te passen. Een schrappingsverzoek of een overstap naar een ander kantoor kan alleen de desbetreffende advocaat doorvoeren in het systeem. Het wijzigen van naam, adres- en contactgegevens van het kantoor kan alleen gedaan worden door de bij de NOvA geregistreerde kantoorbestuurder van het kantoor.

Advocaten kunnen, om beter gevonden te worden, vanaf nu ook de rechtsgebieden en lidmaatschappen van specialisatieverenigingen aangeven in ‘Mijn orde’. Dit is mogelijk via de tabbladen ‘Mijn gegevens’ en ‘Mijn profiel’. De categorie-indeling voor de financiële bijdrage aan de NOvA kan tot 31 december 2016 worden aangepast via ‘Mijn orde’ met behulp van de tabbladen ‘Mijn gegevens’ en ‘Wijzigingen’.

Advertentie