Investeren in technologie hebben de meeste advocatenkantoren als strategische prioriteit, maar het digitale aanbod sluit niet altijd aan bij wat bedrijfsjuristen willen. Dat blijkt uit een rapport van onderzoeksbureau Winmark in samenwerking met advocatenkantoor Eversheds. Uit dit onderzoek blijkt dat 75 procent van de klanten toegang wil tot …
online modellen. Terwijl slechts 37 procent van de kantoren dit aanbiedt.
De rol van de bedrijfsjurist is veranderd. Organisatiemanagement betrekt de jurist meer en meer als ‘trusted advisor’ bij uiteenlopende projecten en vraagstukken. Advocaten kunnen bedrijfsjuristen hierbij verdergaand ondersteunen.
Technische ontwikkelingen zullen die rol de komende jaren echt niet overnemen, maar de digitalisering maakt het wel mogelijk om de dienstverlening van de advocaat naar zijn cliënt te professionaliseren en faciliteren om ook aan deze behoefte van die cliënt te voldoen.
Legal Intelligence maakt het mogelijk om kennis te delen en samen te werken met cliënten. Kantoren delen inmiddels kennisdossiers, modellen en documenten met cliënten door middel van een klantenportaal. Binnen het klantportaal kan uw cliënt gebruik maken van de volledige functionaliteit van de Legal Intelligence omgeving, zoals zoekopdrachten uitvoeren, dossiers aanmaken, attenderingen instellen en delen. Maar ook kan er gezamenlijk gewerkt worden met onder andere openbare bronnen , interne kennis en content van uitgevers.
Aarzel niet en laat u door ons adviseren. Wij verkennen graag met u of de toegevoegde waarden, die wij bij andere kantoren hebben kunnen realiseren, ook voor uw kantoor kunnen gelden. Maak een afspraak door contact met ons op te nemen: [email protected].