Thomas van der Lans, (@lansadvocaat, 7.414 volgers) advocaat bij Westland Partners Notarissen & Advocaten in Naaldwijk:
‘Alleen zakelijk twitteren over juridische ontwikkelingen is een bewuste keuze. Daarmee probeer ik het juridisch geïnteresseerde publiek te bereiken. Niemand zit te wachten op tweets als “Zo, nu eerst een kopje koffie”. Bij alle uitlatingen op Twitter weeg ik de belangen van de cliënt en ons kantoor zorgvuldig af. De veiligste weg is misschien om helemaal niet te twitteren, maar dan gebeurt er ook niets. Als je niet tegen de wind in fietst, heb je ook geen tegenwind. Twitter, in combinatie met het zakelijk netwerk LinkedIn en misschien Facebook heeft wel positieve effecten zoals een stukje zichtbaarheid.’
Carolien Brederije, (@AdvoCaro, 1.665 volgers), advocaat en partner bij Valegis Advocaten in Amsterdam en Den Haag:
‘Ik richt me op conculega’s, maar ook op sollicitanten en potentiële nieuwe klanten. De grens? Ik zou nooit foto’s van mijn kinderen op Twitter plaatsen. Dat is hun privacy. En ik twitter niets dat herleidbaar is tot een zaak waaraan ik werk of een cliënt voor wie ik werk. Door het incident met iRechter ben ik er nog meer bewust van geworden hoe voorzichtig je op Twitter moet zijn. Maar dat is voor mij geen reden om ermee te stoppen. Daarvoor haal ik er te veel inspiratie en nieuwe contacten uit en vind ik het ook veel te leuk. Anderen kijken tv, ik twitter.’
Theo Linssen, advocaat en vennoot bij Linssen cs Advocaten in Tilburg:
‘Ik heb geen persoonlijk Twitteraccount. Daar heb ik gewoon de tijd niet voor. Bovendien, de cliënten die ik persoonlijk bedien, voornamelijk actief binnen de agrarische sector, zijn over het algemeen niet zo geïnteresseerd in Twitter. Wanneer je een koe staat te melken, zit je niet op een tweet te wachten, althans niet op een tweet van je huisadvocaat. Mijn kantoor heeft wel een Twitteraccount dat regelmatig wordt gebruikt voor het publiceren van artikelen en nieuwsbrieven en dergelijke. Het wordt ook gebruikt voor het uitzetten van vacatures voor nieuwe medewerkers. Jonge, aanstormende juristen oriënteren zich tevens via Twitter op de arbeidsmarkt, dus daar spelen we op in.’