Het is de rode draad in het boek Verdrink geen dooie eend (Business Contact, 2018) van advocaat Marry de Gaay Fortman. De partner van Houthoff beschrijft voorvallen waarin zij zelf dingen deed of zei waarvan ze achteraf constateert dat het ook anders en beter had gekund. 

Aanleiding voor het boek is haar zorg over hoe ‘fit’ Nederlandse bedrijven zijn. De Gaay Fortman concludeert dat Nederland hard moet werken om op een innovatieve koers te komen en te blijven. ‘Dat lukt alleen als je ál het talent dat je kunt vinden binnenhaalt en accepteert dat organisaties geleid worden door een mix van jong en oud, verschillende nationaliteiten, verschillende overtuigingen en natuurlijk beide seksen.’ 

Haar humoristische en tegelijk serieuze verhalen zetten aan het denken over menselijk gedrag en vooral over de bedoelde en onbedoelde effecten daarvan. De Gaay Fortman sluit haar boek af met negen tips, voor zowel mannen als vrouwen. 

F3I2124-kleiner

Francisca Huijting-Mebius

Redacteur

Profile page
Advertentie