Via de website kunnen ondernemers en zzp’ers aangeven voor welke juridische vragen ze staan, aldus het advocatenkantoor in een persbericht. De advocaten van NautaDutilh bellen hen vervolgens zo snel mogelijk (in elk geval de volgende werkdag) terug om tijdens een kort telefoongesprek de mogelijke opties te bespreken.

‘We weten dat veel ondernemers en zzp’ers zich geconfronteerd zien met juridische vragen, maar mogelijk niet goed weten bij wie ze daarvoor terecht kunnen,’ stelt managing partner Petra Zijp. ‘Ze hebben ook veel andere dingen aan hun hoofd. Tegelijkertijd zien wij dat veel van onze advocaten graag hun expertise willen inzetten om anderen te helpen. Daaruit is vervolgens dit initiatief ontstaan.’

Telefonisch gesprek

Ondernemers en zelfstandigen in Nederland, België en Luxemburg kunnen op de website van NautaDutilh een formulier invullen en aangeven welke juridische vraag zij hebben. Daarna volgt een kort telefonisch gesprek met een van de advocaten. Het team bestaat momenteel uit 34 advocaten in de Benelux waarvan het merendeel in Nederland zit. Het doel is dat de ondernemer of zzp’er weet welke mogelijkheden hij heeft en hoe (juridisch) verder te handelen.

NautaDutilh laat nog weten dat het initiatief exclusief is bedoeld voor MKB-ondernemers en zzp’ers. ‘Huidige cliënten van NautaDutilh kunnen met hun vragen terecht bij hun vertrouwde adviseurs. Daarnaast delen wij inzichten en houden wij juridische ontwikkelingen die betrekking hebben op de corona-crisis bij op de speciaal opgerichte COVID-19 sectie op onze website.’

Coronacrisis

Redactie Advocatenblad

Profile page
Advertentie