Kun je wat over jezelf en je achtergrond vertellen?
Al ruim 35 jaar ben ik werkzaam in ondersteunende functies binnen de advocatuur. In die jaren heb ik veel ervaring en kennis opgedaan bij verschillende kantoren. Uiteindelijk kreeg ik de mogelijkheid binnen één van de grotere kantoren waar ik destijds werkte om de afdeling roladministratie onder mijn beheer te nemen. Dit vond ik zo leuk en interessant dat ik mij hierop volledig gespecialiseerd heb. Inmiddels werk ik nu ruim 5 jaar voor mezelf en ondersteun en help ik advocatenkantoren bij het bewaken van de termijnen.
Wat onderscheidt jou van andere freelancers in dezelfde branche?
Zelf ken ik niet veel zzp’ers die dezelfde diensten aanbieden. Ik heb behoorlijk veel specialistische ervaring en kennis waar ik op kan varen. Dit is dan ook van grote waarde voor een kantoor. Met mijn ‘knowhow’ breng ik rust en zekerheid. Door mijn jarenlange ervaring heb ik dan ook 9 van de 10 keer meteen antwoord op de vraag van een kantoor. Momenteel is er een krappe arbeidsmarkt, zeker voor ondersteunend personeel. Het is dan ook essentieel voor het kantoor dat de kleinste, maar eigenlijk ook de belangrijkste afdeling (de roladministratie) gegarandeerd blijft draaien. Mijn credo is dan ook; Als je het mij geeft dan komt het goed!
Wat voor diensten bied je aan en hoe zorg je ervoor dat er een win/win situatie ontstaat?
Als specialist op het gebied van termijnbewaking en roladministratie zorg ik ervoor dat werk uit handen wordt genomen. Hierdoor kan de advocaat zich focussen op dat wat hij/zij het leukst vindt, namelijk dossiers en cliëntcontact! Als freelancer bied ik mijn diensten aan, aan zowel grote als kleine kantoren. Hierbij kun je denken aan het volledig beheren van de roladministratie voor het kantoor met of zonder ondersteuning van het secretariaat en bijspringen bij ziekte en/of vakanties.
Het grote voordeel is dat kantoren weinig kosten aan mij maken, maar wel veel profijt hebben. Doordat ik als freelancer werk schrijf ik mijn tijd op de dossiers. Meestal kiest een kantoor ervoor dit 1 op 1 door te factureren naar de client, wat inhoudt dat een kantoor onder aan de streep praktisch tot niks overhoudt aan kosten die aan mij gemaakt worden. Omdat ik mijn werkzaamheden volledig vanuit huis kan verzorgen zijn er verder ook geen kosten ten aanzien van een arbeidsplek en dergelijke.
Je doet dit voor verschillende kantoren, wat is jouw meerwaarde binnen deze arbeidsmarkt?
Doordat ik vanuit huis werk is flexibiliteit mijn grote kracht en kan ik dit werk voor verschillende kantoren doen. Hierdoor ben ik bijna 24/7 beschikbaar. Daarnaast neem ik belangrijk werk en zorg uit handen van de advocaat. Het op tijd behandelen van de termijnen is essentieel. Dit kan advocaten dan ook de nodige stress opleveren. Ik laat een termijn niet eerder los dan dat de zaak onder controle is en al het nodige is gedaan om de termijn zeker te stellen. Door mijn specialistische kennis ervaar ik ook vaak dat advocaten het prettig vinden om met mij te sparren over een proces-strategie. Verder kan ik ook het secretariaat begeleiden om er met hen ervoor te zorgen dat de advocaat ontlast wordt.
Wil je dat ik jouw termijnen bewaak of heb je een vraag? Neem dan contact op:
Telefoon: 06 55 836 526
Mail: [email protected]
LinkedIn: Connect
Annelies Groenewegen – Totjerecht
