Zuchten
Een bekend beeld: kantoor schaft softwareapplicatie aan en medewerkers worden getraind. Iedereen gaat vol goede moed van start. Na een tijdje komen tekortkomingen in een werkproces aan het licht en ontstaat de vraag: ‘Hoe lossen we deze met onze software op?’ Een enkele slimmerik verzint een workaround en de ‘altijd-drukke-medewerker’ verliest zich na een diepe zucht weer in de hectiek van de dag en neemt wat extra frustratie voor lief. Dit leidt later tot latente problemen.
Fluiten
Periodiek investeren in kennisontwikkeling van medewerkers rondom software, betekent direct resultaat plukken in de bedrijfsvoering. Het kantoor maakt daardoor maximaal gebruik van alle softwareapplicaties en alle functionaliteiten worden optimaal benut. Workarounds worden nieuwe inzichten, wat ertoe leidt dat er fluitend wordt gewerkt. Dit wordt ook wel customer succes genoemd.
Customer succes voor de juridische praktijk
Customer succes betekent voor Trivium Software dat we er alles aan doen om iedere klant succesvol te laten zijn met het gebruik van hun producten en diensten. Dit wordt bereikt door zorgvuldig in te spelen op de klantbehoeften, waardoor een samenwerking ontstaat die verder gaat dan de ‘standaard’ klant-leverancier verhouding. Deze manier van samenwerking werpt zijn vruchten af in de dagelijkse praktijk. Maar, dan moet er wel interactie zijn tussen de leverancier en gebruiker. Periodieke trainingen brengen deze twee samen.
Trainingen vergroten succes
Met periodieke trainingen vergroten kantoren de gebruikersacceptatie van software en voorkomen frustratie op de werkvloer. Periodiek investeren in de optimale toepassing van de software leidt ertoe dat ieder kantoor in topvorm komt en blijft. Trainen om beter te worden klinkt logisch, maar binnen deze sector gebeurt dat op softwareniveau weinig. Medewerkers én de software in topconditie houden leidt tot een onuitputtelijke energie op de werkvloer. En dat is niet de enige reden om kennisontwikkeling te omarmen.
Lees acht redenen om te investeren in software kennisontwikkeling op: https://www.trivium.nl/nieuws/van-gezucht-naar-gefluit-op-kantoor
Door: Robert van Klink (Consultant Trivium Software)